Kjære venner

Da har jeg den store glede med å fortelle at leieavtalen med Nor-misjon om leie av Kjelsås bedehus i 10 år er undertegnet i dag av meg. Med dette starter en ny tid for hellige Hallvard menighet og Den ortodokse kirkens arbeid på norsk. Vi får nå et stort og godt hus med mange muligheter til gudstjenester, konserter, foredrag, utstillinger og forskjellige menighetsaktiviteter. 

Det er nå opp til oss om vi fyller dette huset til Guds ære.
Jeg håper alle som ønsker ortodoksi på norsk støtter opp om arbeidet på Kjelsås. Det behøves fortsatt økonomisk hjelp da økonomien er skjør. Men ikke minst trenges det at folk møter opp og deltar i bønn og andre aktiviteter. Jeg håper medlemmer av Hellige Hallvard menighet ser sitt ansvar og tar huset og menigeten i bruk. Jeg håper at våre venner fra den greske, serbiske og russiske menigheten kommer og er sammen med oss som før og deltar i fellesskapet. Hellige Hallvard menighet er en åpen menighet som ønsker å være et fellesskap for alle som ønsker norsk arbeid i Den ortodokse kirke. Inviter gjerne med venner, ortodokse eller ikke ortodokse. 

Vi håper å starte opp en venneforening, middagsgruppe og kanskje norsk-ortodoks kultursenter. For barn har vi flotte småhytter, sklie og gyngeapparat ute og et flott rom til lek i kjelleren. Har du leker som du kan avse blir vi veldig glade. Har du ideer så hører jeg dem gjerne.

Kjelsås bedehus skal være et brukshus for lovprisning og bønn til Gud for alle. Alle skal føle seg velkommen og med selvfølgelighet ta huset i bruk. 

Vi starter med å leie i oktober, så det er fint om at dere som har sagt dere vil delta i givertjeneste begynner å planlegge innbetaling. Det greieste er å eteblere en månedlig avtale i nettbanken. Hvis dere vil betale med vipps er det selvfølgelig, men jeg kan da ikke se hvem som har betalt, så en sms er da fint å sende etterpå. Tusen takk for at dere gjør det mulig å leie dette flotte huset. 

Kontonr i Dnb: 1503.27.72975 Vipps:504375
Kontoens navn er: Hellige Hallvard ortodokse menighet
Adresse: Kjelsås bedehus, Myrerveien 4, 0494 Oslo

Nærmeste stopp med kollektivt er trikk 11 og 12, buss 25 til Grefsen stadion. Ca. 3 minutters gange opp Myrerskogveien og Myrerveien til venstre.
Tog eller buss 54 til Kjelsås stasjon ca 10 min gange opp Kjelsåsveien til Myrerskogveien og Myrerveien.
Det er godt med parkeringsplass i veiene. 

Første Liturgi er søndag 4. oktober kl 11. Skrifte må avtales med meg på forhånd. Håper å se så mange som mulig på den første gudstjenesten i nytt hus. Ta gjerne med litt til felles frokostbord. 

Husk å skrive navn og tlf/email og sprit hendene når du kommer. Jeg er litt usikker hvor mange vi kan være for å overholde avstand, men jeg tror i alle fall 30 personer.

Så håper jeg alle vil huske på å be om at Kjelsås bedehus blir fylt med godt og tjenelig arbeid til glede for Gud og oss alle. 

VELKOMMEN TIL TJENESTE OG FELLESSKAP

Hilsen f.Olav